Logo
Welke keuzes maken jullie voor het beleggingsbeleid?

Welke keuzes maken jullie voor het beleggingsbeleid?

Het beleggingsbeleid van OAKK is in essentie gericht op het helpen van onze klanten om belangrijke financiële doelen, zoals een zorgeloze oude dag, te bereiken met een passend risico. We hanteren daarbij drie duidelijke uitgangspunten:

  1. Beleggen op basis van een doel en acceptabel risico: Het doel en het aanvaardbare risico vormen de basis voor de toewijzing van middelen in de portefeuille. Discipline zorgt ervoor dat de belegger gefocust blijft op het doel, terwijl OAKK ervoor zorgt dat de middelenverdeling in stand wordt gehouden.
  2. Kostenefficiënte verdeling van aandelen en obligaties: Tussen de 75% en 80% van de portefeuille wordt op een kostenefficiënte manier gespreid en wereldwijd belegd in traditionele markten, waaronder aandelen en obligaties, via de grootste fondshuizen ter wereld.
  3. Risicoverlaging door toevoeging van Skills: Door andere vormen van risico en rendement aan de portefeuille toe te voegen, wordt het risico aanzienlijk verminderd zonder dat het rendement daaronder lijdt.

Deze drie uitgangspunten vormen de kern van onze overtuigingen, zowel in gunstige als minder gunstige marktomstandigheden:

  1. We geloven dat het proberen te timen van de markt geen waarde toevoegt. Het timen van in- en uitstappen op de markt op basis van marktbewegingen leidt vaak tot teleurstelling. Daarom streven we ernaar om de middelenverdeling in uw portefeuille zoveel mogelijk in stand te houden, tenzij uw persoonlijke situatie verandert en een ander risicoprofiel beter bij u past.
  2. We geloven dat traditionele kapitaalmarkten over het algemeen efficiënt zijn. De meeste informatie over de economie en bedrijven is al verwerkt in de koersen van grote aandelen- en obligatiemarkten. Daarom beleggen we in passieve indexfondsen van gerenommeerde aanbieders, al dan niet met extra dimensies die het rendement positief kunnen beïnvloeden.
  3. We geloven dat een slimme allocatie naar Skills het risico in de portefeuille kan verminderen. Door het toevoegen van professionele beleggingsstrategieën wordt de weg naar uw financiële doelen stabieler, vooral in tijden van stress op de financiële markten.

Bij OAKK dragen we de verantwoordelijkheid voor het beheer van jouw beleggingsrekening met de grootste ernst. We begrijpen dat je niet alleen verwacht dat jouw geld veilig is bij OAKK, maar ook dat we de juiste aanpak hanteren voor jouw beleggingsrekening. Onze overtuigingen en uitgangspunten met betrekking tot ons beleggingsbeleid zijn vastgelegd in een document dat je hier kunt raadplegen.

Heeft u nog meer vragen?

Neem contact met ons op! Dit gaat het snelste via de livechat. Tijdens kantooruren reageren we vaak binnen een paar minuten.

Onze manier van vermogensbeheer

OAKK heeft (nog) geen app in de appstores maar wel een zogenaamde webapp voor je portal mijn.oakk.nl. Het is eenvoudig om deze webapp toe te voegen aan het startscherm van je mobiele telefoon of tablet. Je kunt dat als volgt instellen:

Alle documenten, zoals jouw rapportages en contracten, kun je terugvinden in jouw portal onder "rekeningdetails" -> "documenten" -> "rapportages/contracten".

Indien dit de eerste keer is dat je probeert in te loggen op mijn.oakk.nl en je ontvangt geen sms, is het mogelijk dat je adviseur niet het juiste 06-nummer heeft ingevoerd. We raden je aan om dit eerst te controleren bij je financieel adviseur. Zodra het juiste nummer aan ons is doorgegeven, wordt het probleem binnen enkele minuten opgelost.

Jouw gebruikersnaam, wachtwoord, e-mailadres en telefoonnummer kan je wijzigen via het gedeelte 'Account' in jouw persoonlijke portal. Je kunt dit vinden door te klikken op het icoontje rechtsboven op jouw portal.

Andere persoonlijke gegevens kan je laten aanpassen door jouw financieel adviseur. Zij kunnen je helpen bij het bijwerken van eventuele andere gegevens die nodig zijn voor uw account.

Het kan zijn dat je per ongeluk op de adviseursportal terecht bent gekomen. Om in te loggen, ga naar mijn.oakk.nl.

Als het probleem hiermee niet is opgelost en je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met de Supportdesk via de telefoon of via live chat op de site.

De code die je ontvangt via sms betreft een zescijferige code, en het vervolgnummer hoort hier niet bij. Het vervolgnummer dient overeen te komen met het vervolgnummer dat wordt weergegeven in jouw inlogscherm.

Als dit de eerste keer is dat je probeert in te loggen op mijn.oakk.nl en je ontvangt geen sms, is het mogelijk dat uw adviseur niet het juiste 06-nummer heeft ingevoerd. Ik raad je aan om dit eerst te controleren bij uw adviseur. Zodra het juiste nummer aan ons is doorgegeven, wordt het probleem binnen enkele minuten opgelost.

Neem contact met ons op! Dit gaat het snelste via de livechat. Tijdens kantooruren reageren we vaak binnen een paar minuten.

Solide beleggingsoplossingen,
OAKK voor jou!

Beurs – World Trade Center, 13e etage
Beursplein 37 – 3011 AA Rotterdam

Algemeen

info@oakk.nl
+31 10 26 19 940

Support

support@oakk.nl
+31 10 26 19 940

Beoordeling 2023, Vermogensbeheer