Logo
Wat is passief beleggen?

Wat is passief beleggen?

Passief beleggen, ook bekend als indexbeleggen, is een beleggingsstrategie waarbij beleggers proberen het rendement van een volledige markt te evenaren, in plaats van te streven naar het verslaan van de markt. In tegenstelling tot actief beleggen, waarbij beleggers individuele aandelen of andere effecten selecteren in de hoop om beter te presteren dan de markt, richt passief beleggen zich op het behalen van het gemiddelde rendement van de gehele markt.

Bij OAKK worden de aandelen en obligaties passief beheerd voor jou. Door niet actief specifieke aandelen en obligaties te selecteren, maar eerder breed te spreiden over wereldwijde markten, streven we ernaar het risico te beperken en tegelijkertijd de kosten laag te houden. Dit heeft direct invloed op jouw rendement, dat hierdoor gunstiger kan uitvallen.

Daarnaast voegen we actieve beleggingen toe aan de portefeuille, goed voor 20 tot 25% van het totaal. Dit zijn investeringen met een andere aanpak dan aandelen en obligaties en hebben doorgaans geen of een negatieve correlatie met de prestaties van aandelen en obligaties in jouw portefeuille. Hiermee streven we naar een betere balans tussen risico en rendement in jouw portefeuille.

Heeft u nog meer vragen?

Neem contact met ons op! Dit gaat het snelste via de livechat. Tijdens kantooruren reageren we vaak binnen een paar minuten.

Onze manier van vermogensbeheer

OAKK heeft (nog) geen app in de appstores maar wel een zogenaamde webapp voor je portal mijn.oakk.nl. Het is eenvoudig om deze webapp toe te voegen aan het startscherm van je mobiele telefoon of tablet. Je kunt dat als volgt instellen:

Alle documenten, zoals jouw rapportages en contracten, kun je terugvinden in jouw portal onder "rekeningdetails" -> "documenten" -> "rapportages/contracten".

Indien dit de eerste keer is dat je probeert in te loggen op mijn.oakk.nl en je ontvangt geen sms, is het mogelijk dat je adviseur niet het juiste 06-nummer heeft ingevoerd. We raden je aan om dit eerst te controleren bij je financieel adviseur. Zodra het juiste nummer aan ons is doorgegeven, wordt het probleem binnen enkele minuten opgelost.

Jouw gebruikersnaam, wachtwoord, e-mailadres en telefoonnummer kan je wijzigen via het gedeelte 'Account' in jouw persoonlijke portal. Je kunt dit vinden door te klikken op het icoontje rechtsboven op jouw portal.

Andere persoonlijke gegevens kan je laten aanpassen door jouw financieel adviseur. Zij kunnen je helpen bij het bijwerken van eventuele andere gegevens die nodig zijn voor uw account.

Het kan zijn dat je per ongeluk op de adviseursportal terecht bent gekomen. Om in te loggen, ga naar mijn.oakk.nl.

Als het probleem hiermee niet is opgelost en je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met de Supportdesk via de telefoon of via live chat op de site.

De code die je ontvangt via sms betreft een zescijferige code, en het vervolgnummer hoort hier niet bij. Het vervolgnummer dient overeen te komen met het vervolgnummer dat wordt weergegeven in jouw inlogscherm.

Als dit de eerste keer is dat je probeert in te loggen op mijn.oakk.nl en je ontvangt geen sms, is het mogelijk dat uw adviseur niet het juiste 06-nummer heeft ingevoerd. Ik raad je aan om dit eerst te controleren bij uw adviseur. Zodra het juiste nummer aan ons is doorgegeven, wordt het probleem binnen enkele minuten opgelost.

Neem contact met ons op! Dit gaat het snelste via de livechat. Tijdens kantooruren reageren we vaak binnen een paar minuten.

Solide beleggingsoplossingen,
OAKK voor jou!

Beurs – World Trade Center, 13e etage
Beursplein 37 – 3011 AA Rotterdam

Algemeen

info@oakk.nl
+31 10 26 19 940

Support

support@oakk.nl
+31 10 26 19 940

Beoordeling 2023, Vermogensbeheer